Vecka 5 (v 43 oktober 2012)

Efter att ha försökt att bli med barn i över 2 år så lyckades vi Skrattar Vi gjorde t.o.m. en fertilitetsutredning i december 2011, men inget var fel på oss, så vi bestämde oss för att försöka själva i ett år till innan vi skaffade hjälp via provrörsbefruktning.

I vecka 5 hade jag tänkt göra ett grav.test oavsett om jag kände något eller ej. Röda tanten var bara en dag försenad (skulle ha kommit på måndagen 22 oktober), men jag hade fått springa upp och kissa 2-3 nätter i rad och på tisdagen när jag jobbade så blev jag jättetrött i ryggen på förmiddagen. Jag tänkte inte så mycket på det och det blev bättre efter lunchen. På eftermiddagen höll jag på att flytta om några hyllor (jobbar i en djuraffär) och när jag skulle bära upp de som blev över på lagrets övervåning, så tog det stopp. Jag tog ett steg i trappan och det gjorde ont i bäckenet och det kändes jättetungt att gå uppför och bära fast hyllorna inte var så tunga. Jag vågade inte gå upp en till gång, så de andra hyllorna fick stå kvar där nere. Natten till onsdagen tog jag ett grav.test när jag var upp och kissade kl 3 och det var positivt. Jag sprang upp och väckte min sambo och glädjetårar kom. ÄNTLIGEN!! Sen kunde vi inte sova resten av natten Ler På onsdagen skulle jag jobba 12-18 och jag hade jätteont i nedre delen av ryggen och bäckenet så när jag skulle ut med hundarna på förmiddagen kunde jag knappt gå.

På jobbet berättade jag för chefen och kollegan på en gång eftersom jag gick som en gammal tant och inte kunde lyfta något. Det är mycket tunga lyft med fodersäckar, kattsand, hundsängar m.m. och det finns alltid varor som ska packas upp. Jag tog det försiktigt och packade upp lätta varor, men det blir ändå mycket böja och sträcka, så jag fick mer och mer ont. Jag förklarade för chefen och kollegan hur jag kände och båda har barn sedan tidigare och sa att det lät som foglossning. Jag hade läst lite om det, men tänkte inte på att det kunde vara det först eftersom det var så himla tidigt. Ont i nedre delen av ryggen kan man ju ha ändå. Dom skämtade om att dom skulle skjutsa runt mig i en kundvagn så jag slapp gå och stappla runt Ler med tungan ute Jag fick som sagt mer och mer ont och fick gå och ta en paus och sätta mig, men det hjälpte inte. Till slut fick jag ont i korsryggen också och orkade inte stå upp, så jag gick hem runt kl 16. Sedan dess är jag sjukskriven. Så länge jag tar det lugnt så har jag inte ont, men så fort jag gör minsta lilla för mycket så får jag ont igen. Det går bra att gå med hundarna så länge jag inte går för snabbt och för långt. Det blir inga 1 timmes promenader, men det blir det inte så ofta annars heller. Nätterna brukar vara värst, men jag provade sova med en kudde mellan knäna och det hjälper. Att stå för länge fungerar inte heller och sitter gör jag bekvämast i soffan.

På fredagen tog jag ett till grav.test för att vara på den säkra sidan även om jag kände så mycket. Det spände i magen och den svällde upp på en gång, så jag åkte och köpte ett par mamma-jeans redan då. Det var inte speciellt skönt med de vanliga jeansen längre, speciellt inte när man skulle sitta ner.

Kommentera

