Uppdatering gravidkudde, illamående & Goboken

Gravidkudden fungerar Ler Först sov jag med hela benet på den (sover på sidan), men då vaknade jag på natten och hade ont, så då la jag över benet på andra sidan och då blev det bra. Så skönt och jag hoppas att den fortsätter fungera så jag får sova på nätterna. Idag har jag haft ont på dagen ändå och gått som en gammal tant. En rullator kanske skulle vara något sånna här dagar Blinkar

Idag är 3:e dagen som jag inte har tagit Postafen och det han gått bra. Jag kan känna av illamåendet lite grann på kvällen, men det hjälper att äta något …eller bara rapa. Ibland är det bara luft som gör att jag mår illa. Päronätandet har övergått till Coco Pops ätande när jag känner mig lite illamående. Inte direkt så nyttigt som päron, men vill magen ha detCocoPops så får den det för att jag ska må bra. Konstigt nog så har illamåendet och den hemska tröttheten jag hade runt v 6-8 känts värre än foglossningen fast det gör så ont så jag inte har kunnat stå eller sova några gånger. Jag tar hellre smärtan och mår bra i övrigt än att känna mig ständigt sjuk, spyfärdig och inte orka annat än att ligga i soffan. Fast så kanske jag inte säger om foglossningen skulle bli ännu värre. Så länge jag kan gå lite med hundarna så är jag glad. Det vore jobbigt både för deras skull och för mig om jag inte tog mig ut. Iofs kan jag släppa dom lösa på ängen här mittemot så dom får springa och skutta runt själva, men jag vill gärna gå lite så jag inte blir helt liggandes i soffan som en val. Lite kondis vill jag gärna ha när det är dags för förlossningen. Jag är positiv ändå. Längtar bara till den lilla bebben kommer ut Ler

I förrgår fick jag välkomstpaketet från Goboken. En bok och CD med vaggvisor, en bok om Lille Wille, en mjuk bok, med handtag/bitringar på sidorna och en spegel bak och en snuttefilt. Det var också med ett litet häfte om barns sömn (behov i vissa åldrar, sömnsvårigheter, olika metoder för att få dem att somna lättare m.m.) Jättebra saker som kommer att komma till användning Ler

Goboken

Kommentera

