Vecka 18 (v 4 Januari 2013)

Illamåendet är inte helt borta även om jag klarar mig utan Postafen. Det verkar som att sötsaker gör att jag mår illa, för äter jag inga sötsaker så mår jag oftast bra. Godis är jag fortfarande inte sugen på, men jag bakade chokladrutor här om dagen när mina föräldrar skulle komma och hälsa på. Det var gott, men då mådde jag illa på kvällen efter att ha tryckt i mig 3 st. Mycket är nog för att jag får mer luft i magen av det, för rapar jag så blir det bättre. Det är ju så svårt att låta bli att äta när det finns hemma. Dom ligger där i frysen och bara väntar på att bli uppätna. Min hjärna vill fortfarande ha socker, men bebis verkar inte gilla det. Jag får ta en nån gång ibland så kanske det går bra Ler

Jag har fått svårt att sova på nätterna. Jag somnar snabbt när jag lägger mig, men efter att jag har varit upp och kissat på natten så somnar jag inte om. Foglossningen börjar oftast göra ont då och jag ligger och vrider och vänder på mig. Även om jag inte har så ont så blir det att jag ligger och tänker på saker och när jag sover så drömmer jag en massa konstiga saker, men jag kommer inte ihåg så mycket när jag vaknar. I tredje trimestern kan man ju göra det, men jag är ju bara i andra än så länge. Mina symptom verkar komma i förtid eller så är det en liten snabbmakaron i magen som är klar och kommer ut alldeles för tidigt Ler med tungan ute

I tre dagar nu så har jag bara ätit mat 3 ggr om dagen istället för 4. Det är gott med mat, men det vore skönt att slippa äta HELA tiden. Istället har jag ätit nån macka på kvällen.

Kommentera

