Vecka 19 (v 5 Jan/Feb 2013)

Viktuppgång: 7,5 kg och lite nya, större kläder är inhandlade …men bara det absolut nödvändigaste eftersom jag inte har fått ut någon sjukersättning från försäkringskassan än.  Jag tänkte vara lite sparsam och köpa en amnings BH på en gång när jag ändå måste ha en större. Jag provade en på HM, men den satt inge bra alls, så det fick bli en vanlig större istället. Jag hade 25% rabatt på Kappahl, så den kostade bara 74 kr ändå.

Bebis verkar dansa Zumba i magen. Den sparkar och gör alla möjliga gymnastikövningar. Det är kul att det känns, men blir lite jobbigt när den är vild nästan hela tiden. Nu är det nästan så att det känns utanpå magen också när den sparkar riktigt hårt. Ibland får jag stanna upp och andas för att den trycker på så mycket, men det är mest på eftermiddagar och kvällar som bebis är så vild.

Jag längtar efter akupunktur nu för foglossningen är inte rolig. Det blev lite mycket gående i lördags när jag var och shoppade och det får jag lida för nu. Jag har mest ont tidigt på mornarna och på förmiddagen, så jag har fått gå i slowmotion när jag har varit ut med hundarna. Som tur är så blir det bättre när jag har suttit och vilat ett tag så jag kan gå lite mer normalt sen.

Förra veckan var jag inte lika hungrig några dagar, men när jag “bara” åt mat 3 ggr om dagen istället för 4, så blev jag lite illamående på kvällen. En dag åt jag bara 2 portioner mat och då mådde jag illa hela dagen efter, så jag måste trycka i mig mat ofta fast jag inte känner mig hungrig. Nu har jag som tur var varit hungrig oftare igen, så det har varit lite lättare, men illamåendet verkar inte vilja släppa helt.

En till sak som jag har märkt redan tidigt från graviditeten är att mina naglar har blivit stenhårda. Man kan tydligen få bättre nagelkvalitet när man är gravid. När jag ska klippa fingernaglarna så spricker dom nästan, så nu får jag passa på efter jag har duschat och dom är mjuka.

Kommentera

