Shopping och den förbaskade foglossningen

Nu har jag äntligen fått pengar från FK, så jag har kunnat köpa lite större kläder åt mig själv. I helgen var en kompis på besök och vi spenderade hela lördagen i Marieberg. Foglossningen började göra ont på slutet, så jag förberedde mig för att ha ännu ondare på söndagen. Jag kände inte speciellt mycket på söndagen och blev lättad …men på måndag förmiddag kunde jag knappt gå. När jag var ut med hundarna så fick jag gå i slowmotion för att det gjorde så ont. Det var lika tisdag och onsdag, men alla dagarna så släppte det runt lunch så jag kunde gå ordentligt på eftermiddagen. Igår (torsdag) var jag till Marieberg igen, men inte lika lång stund den här gången. Jag fick ändå ont i ryggslutet och magen började spänna som sjutton på slutet så jag fick sätta mig och vila lite. Även om det blir bökigt så skulle det vara skönt att ha kryckor eller något att stödja sig på ibland. En rullator skulle vara perfekt, men det känns lite väl tantigt Blinkar Jag får lov att lyssna mer på kroppen och sätta mig och vila lite oftare när jag är ute och ränner. Det var skönt att göra något och komma hemifrån i alla fall. Träffa lite vänner och vara social, för det blir mest att jag inte orkar så mycket och sitter hemma. Idag och imorgon känner jag att jag måste ta det lugnt och vila kroppen, för magen protesterar lite idag med. På söndag ska jag och min kompis/jobbarkompis till Örebro på loppis då det är speciellt barnloppis. Hon är också gravid, så vi kanske hittar något användbart där.

Nivea_oljaBodybutterIgår när vi var till Marieberg så var en till jobbarkompis med. Hon har en son på 2 år och kunde ge oss nybörjare lite tips Blinkar Hon tipsade om en duscholja till magen som förhoppningsvis motverkar hud bristningar. Jag fick även tips förut om att smörja med Body Butter (kokos), så jag ska köpa det med så man kan använda den om det kliar och spänner emellanåt. Jag har känt mycket i magen redan från början. Hur det växer där inne och det spänner, drar och kliar i skinnet, så det är skönt att smörja in den.

Nu är det riktig fart i magen. Jag känner bebis varje dag hur den sparkar och rullar omkring. Det ska bli kul att se på ultraljudet på måndag om den skuttar runt lika mycket som sist Ler    …och så får vi ju veta vad det är för kön Skrattar

 Jag köpte inte så mycket när vi shoppade igår. Det blev en lite finare tröja till mig själv som jag kan använda ett tag till då den är lite längre och inte så tight, men jag kan även ha den sen när jag förhoppningsvis får tillbaks min gamla figur. Den funkar ev. när jag ska amma också för den är lite u-ringad och ”sladdrig”. Till Bebis köpte jag ett startset med kläder från HM. Det är lite svårt att veta hur mycket kläder man ska köpa i storlek 50 ifall den blir större. Settet köpte jag i 56 så jag vet att den kan ha det, men det behövs nog lite mer kläder i storlek 50. Dom bodyn vi har fått är 50/56 så dom borde den kunna ha i början. Jag har kollat lite på begagnat sidor, men vi kommer nog bara köpa nya kläder i början, för det är så roligt att handla Blinkar och det går att hitta billiga kläder på t.ex. HM och Kappahl. Det är skillnad sen när han/hon blir större och måste ha dubbla uppsättningar till dagis mm. Då blir det lite fler regn-, ytterkläder och skor som kan vara smart att köpa begagnat så det inte blir så dyrt.

                                 Tröja till mig                                                                 Klädset till Bebis

tröjaHMKlädsetHM

Kommentera

