Vaken mitt i natta

Klockar är 5.00. Jag vaknade runt 3.15 och var upp och kissade, sen kunde jag inte somna om igen. Det har varit lite svårt några nätter nu. Ungefär var 3:e dag har jag varit så trött så då har jag somnat om ändå. Det är både foglossningen, vildbebis och tankar som göra att jag har svårt att somna om. Oftast börjar jag få ont när jag vaknar, men efter lite vridande och vändande så brukar jag kunna somna om igen. När jag rör mig så vaknar Bebis och börjar knöla omkring. Oftast ligger den på vänster sida. Den sidan jag sover bäst på. Och då får jag vända mig så att den inte ligger och trycker på sidan, för det blir lite obehagligt ibland. Det blir också att jag ligger och tänker mycket. Inga oroliga tankar, utan mest på bebiskläder och annat roligt som ska handlas. Nu tänkte jag också på det spännande ultraljudet på måndag när vi får veta könet. Sen började jag tänka på mumsig, bakad potatis och blev hungrig. Jag försökte somna om, men jag blev mer och mer hungrig och började känna mig lite illamående (första gången jag har känt det på morgonen), så det var lika bra att gå upp, Nu fick jag nöja mig med några mackor så länge, men det får nog bli bakad potatis senare idag Blinkar

2 thoughts on “Vaken mitt i natta

  1. Lone

    Känner igen det där att det va svårt att somna efter nattkissning.. jag som aldrig brukar gå upp på nätterna annars, då är man ovan att kunna somna om snabbt o lätt. visa magbilder snart igen, så vi får se att den vuxit! 🙂 kram

    Svara
  2. Elin Inläggets författare

    Det gick bra att somna om i början, men nu är det inta bara jag som vaknar när jag går upp …Bebis också 😉 Den bökar omkring i magen så det är inte så lätt att sova då. Magbild kommer 🙂 Kram

    Svara

Kommentera

