Underbara mango

mangoDet är så fruktansvärt gott med mango just nu. Förut var det päron, men det är ingen jag är sugen på längre. Mango eller melon ska det vara. Gärna honungsmelon. Idag har jag ätit 2 mango och en halv honungsmelon. Vi skulle behöva skaffa ett växthus och odla egna frukter för jag skulle kunna äta hur många som helst Blinkar Det är så friskt och gott och hjälper de kvällar jag mår lite illa. I vissa affärer kan det vara svårt att hitta mogen mango. Är de omogna smakar de kåda, men nu vet jag vilka affärer jag ska gå till.

Idag har jag varit trött och kände mig svag på förmiddagen. Jag kände det lite igår morse också. När jag stog och fixade sminket så blev jag lite yr och kände mig nästan kallsvettig, som om jag skulle svimma, så jag fick sätta mig i soffan en stund. Igår var det lite mycket hela dagen. Först fick jag åka med Thor (min ena hund) till veterinären så dom fick operera bort en skadad klo. När jag skulle åka hem och vänta på att få hämta honom så hade jag ett platt bakdäck. Min sambo fick åka ifrån jobbet och hämta domkraft och ett sommardäck så jag kunde ta mig till däckverkstan. Självklart gick det inte att laga så jag fick köpa två nya däck. När man har fyrhjulsdrift så är det tydligen väldigt petigt med att ha samma däck och mönster. Det blev en dyr dag som avslutades med ett spännande och roligt ultraljud. Jag var inte hemma mycket igår, så det är nog mycket därför jag är så trött idag.

Imorgon måste jag ringa läkaren så jag får en tid innan sjukintyget går ut 12/2. Få se om hon sjukskriver mig fram till förlossningen. Jag måste även boka tid hos barnmorskan igen. Sist sa hon att vi skulle komma dit runt vecka 24 nästa gång, men det är lika bra att ringa nu när ultraljudet är klart.

Kommentera

