Trött och förkyld

I förrgår blev jag så där trött igen som jag var de första veckorna …som en zombie. Tommy har varit förkyld och idag är jag också det, så kanske är det därför jag har varit så trött, för att jag hade en förkylning på gång. Man kan ju hoppas så att jag blir pigg sen igen Blinkar Jag ska egentligen på akupunktur kl 11 idag. Hade sett fram emot det, men nu var jag tvungen att avboka det för det är tydligen inge bra när man är förkyld. Hoppas jag är bra tills på fredag när jag ska dit.

Jag har varit täppt i näsan i några veckor p.g.a. att hormonerna gör att slemhinnorna blivit tjockare, men nu är jag snorig, har lite ont i halsen, känner mig helt slut och det känns tungt i bröstet när jag andas. Dom senaste två dagarna har jag också känt att jag har högre puls. I förrgår när jag höll på att somna i soffan så fick jag hjärtklappning så det kändes som hjärtat skulle hoppa ut. Det kändes jätte obehagligt, men gick över ganska snabbt. Hjärtat jobbar ju hårdare nu p.g.a. allt extra blod det pumpar runt och det blir väl mer ansträngt när man är förkyld. Känner mig lite eländig nu och måste klaga av mig lite Ler

Den här jäkla snön gör det inte bättre heller. Nu är det så mycket snö igen så jag bara kan gå med hundarna fram och tillbaks efter vägen. Min hund, Thor, fick operera bort en skadad klo för en vecka sedan och har varit lite trött sedan dess. Även om han är bättre och piggare nu när vi är ute och går, så vill han helst ligga inne och sova. Så tur i oturen så är det bra timing nu när matte inte är piggelin. Min andra hund, Joppe, är mer lättaktiverad, så vi busar mer inomhus och han jagar bollar så han blir alldeles andfådd. Jag längtar till våren så man kan gå ut på ängen och gå i skogen och hundarna kan springa runt och busa lösa. Det underlättar för mig när jag inte kan gå jättelånga promenader och det är det dom tycker är roligast. Att få skutta omkring och nosa på spännande lukter, kasta frisbee till Joppe och lägga lite spår till dom. Nu ska jag vila. Äta ordentligt gör jag redan eftersom jag äter mat 4 ggr om dagen utöver frukosten + lite melon och mango mellan det Blinkar

Kommentera

