Vecka 21 (v 7 februari 2013)

I förrgår när jag vägde mig så hade jag gått upp totalt 9 kg. Det är full rulle i magen och man känner när han gör kullerbyttor ibland och sprattlar till. Nu känns det ganska tydligt utanpå magen också. De senaste två kvällarna har jag haft små sammandragningar. Det har gjort lite ont nere i bebismagen en liten stund bara, sen har det släppt igen. Det är inget att oroa sig för, för livmodern tränar sig tydligen inför förlossningen även om det är lång tid kvar.

Jag har antagligen åkt på influensa nu. Har snutit upp två toarullar på 1½ dag, halsen är lite öm och idag har jag varit helt däckad. Imorgon ska jag egentligen till läkaren och få min sjukskrivning förlängd, men mår jag så här så vill dom nog inte ha dit mig och jag orkar inte ta mig någonstans heller. Det visar sig imorgon bitti.

Kommentera

