Sjukskrivning

Idag pallrade jag mig till läkaren fast jag fortfarande är riktigt förkyld. Känner mig dock lite piggare idag. Hon sjukskrev mig en månad till, för hon sa att det var bättre att ta en månad i taget fast jag inte kommer kunna jobba mer på Grizzly innan förlossningen. Det är tydligen lättare att få försäkringskassan att godkänna det + att det är bra med uppföljningar ifall jag skulle få så ont så jag inte kan jobba hemifrån heller och måste bli sjukskriven på heltid.

Jag berättade för läkaren vad sjukgymnasten hade sagt och hon höll med. Även om akupunkturen kommer hjälpa mot smärtan så slutar ju inte foglossningen, så jag måste ändå ta det lugnt. Jag kommer ändå få ont ju tyngre jag blir.

Kommentera

