Längtan

Å, vad jag längtar efter “lillfisen” nu. Jag längtar mycket tills han är så stor så han kan vara med lite mer. Bebistiden längtar jag självklart också efter och med kan han vara ändå, men lite mer medvetande om ni förstår vad jag menar och kan gå lite själv. Att följa med på mysiga hundpromenader och ha picknick i skogen, åka och titta när pappa kör cross, gå på barnbio eller bara ha hemmamys Ler

Jag var mycket ute när jag var liten (hör väl till den generationen). Jag gillade att traska runt i skogen, vara ute och cykla och på vintrarna åkte vi längdskidor och hade picknick med varm choklad. Det var så härligt att vara ute i skogen, speciellt på våren när bäckarna forsade och blommorna började blomma. Man fångade små grodor och byggde en legostad åt dom …stackarna, men jag tyckte att jag var snäll Blinkar Ibland brukade vi åka till ett litet vattenfall som heter Brudslöjan där vi gick uppför bredvid vattenfallet och följde bäcken en bit. Vi vandrade upp på Landsberget och jag hittade en perfekt vandringskäpp som jag tog med mig hem sen och hade på balkongen till nästa gång vi skulle dit. Jag var mycket ute och cyklade med pappa. Ibland cyklade vi till hembygdsgården och fikade och matade en söt liten blåmes med tuppkam som bodde där en sommar. Den kom och satt sig på handen varje gång vi var där och ville ha kaksmulor. I handelsboden skulle man alltid köpa en tomteklubba som man mumsade i sig. Ibland cyklade vi till båtbryggorna i Semla eller var och fiskade. Min storebror trasslade in pappas bästa drag i vassen så pappa fick gå i sjön i skor och kalsonger och hämta det  Nyah-Nyah Mamma, jag och brorsan åkte ut i skogen och hämtade påskris till påsk som vi klädde med fjädrar och jag hjälpte till att baka …fast mest kanske slicka bunken Blinkar Det är sånt där som blir så mycket roligare när man har barn. Att måla påskägg till påsk och julpyssla till jul. På lördagar åkte vi till godisaffären Gottegrisen och köpte det efterlängtade lördagsgodiset. På vintern byggde vi snökojor i de stora snövallarna som hade blivit upplogade vid parkeringen. Vi åkte pulka i backen på gården och backen kändes jättelång. Idag är det bara en liten backe av nån konstig anledning Blinkar Jag hade en bra och mysig barndom och vill att Maxx också ska ha sånna minnen när han blir äldre.

 Lite bilder på mig som liten (blev tyvärr lite dålig skärpa att ta kort på kort).

jag1jag2

                         Pepparkaksbak                                                         Skidutflykt …

jag3jag4

                        …med matsäck                                              Bilstaden i Skara sommarland

jag5

         …och picknick nånstans

One thought on “Längtan

Kommentera

