Akupunktur

Det blev ingen akupunktur idag heller p.g.a. förkylningen. Tydligen så kan den göra så att man får en ännu värre förkylning och feber och det vill jag inte riskera nu när jag börjar bli bra. Jag fick en ny tid nästa fredag så att förkylningen hinner gå ur kroppen helt.

I förrgår när jag gick och la mig frös jag så mycket och spände mig så ryggen låste sig mellan skulderbladen. Det gjorde ont ända fram i bröstkorgen, upp i nacken och käkmusklerna. Jag har haft problem med rygg och axlar förut och när jag får lite ont så brukar jag lägga mig på spikmattan så blir det oftast bra sen. Ibland räcker det att stretcha. Jag har inte använt spikmattan sedan jag blev gravid eftersom man ska vara försiktig med det, speciellt de första 12 veckorna, men eftersom det är ok med akupunktur nu efter vecka 20 så kan spikmattan inte vara nån fara heller. Nu la jag den bara uppe vid skulderbladen och nacken i nån minut och det hjälpte lite. På morgonen var smärtan borta.

YantramattaJag ska höra med sjukgymnasten om spikmattan för säkerhetsskull, ifall jag skulle få ont fler gånger.

Kommentera

