Eländig

Idag känner jag mig lite eländig och måste klaga av mig. Jag trodde det var förkylningen som jag var trött av, men nu är jag nästan frisk och jag har varit dödstrött i 2 dagar nu, så den jobbiga tröttheten har kommit tillbaks. Igår somnade jag mitt på dagen och idag har jag mest legat på soffan. Foglossningen har varit ok den här veckan när jag har hållt mig så stilla p.g.a. förkylningen, så den klagar jag inte på just nu …eller ok, lite, för den är inge rolig som väcker mig tidigt på mornarna och gör ont. Maxx protesterar också i magen. När jag har varit ute och gått med hundarna så trycker han på ibland så det nästan känns som håll, fast långt ner på ena sidan av magen. Det är inte speciellt bekvämt att gå då, så det har blivit korta promenader. Hoppas snön försvinner snart så dom kan skutta runt lite själva i skogen medans jag sitter och vilar på en stubbe Blinkar Magen känns så fruktansvärt tung ibland, men det kanske inte är jättekonstigt eftersom jag har gått upp 10 kg nu och all vikt sitter på magen. Värre lär det ju bli eftersom det är 19 veckor kvar. Ska det fortsätta så här så kommer jag inte orka jobba hemifrån heller, för allt jag gör blir så himla ansträngande även om det är minsta lilla sak. Man kan ju hoppas att det bara är en jobbig period just nu och att det blir lite lättare om ett tag. Det kan ju i alla fall vänta med att bli för jobbigt tills den sista månaden Blinkar

2 thoughts on “Eländig

Kommentera

