Babybox och gravidförsäkring

Idag hämtade jag ut babyboxen från Babyproffsen. Det står att man inte kan hämta ut den försen man har 3 månader kvar, men det gick ändå. Den innehöll en blöja, våtservetter, trosskydd, två schampon (normalt hår och torr hårbotten), babyskedar, tidningen “Vi föräldrar” och lite rabattkuponger på blöjor och andra erbjudanden.

Babybox2

Jag fick en försenad julklapp från jobbet med en valfri årsprenumeration från tidningskungen. Jag valde Vi föräldrar, så den dimper ner i brevlådan snart Ler Vi har även tecknat en gravidförsäkring nu. Vi valde Trygg Hansa gravid extra. Jag har jämfört villkor från olika försäkringsbolag och har hört att flera tycker att Trygg Hansa är de bästa när det gäller barnförsäkringar. Dom är snabba med att betala ut ersättning utan något krångel. Det finns en gratis gravidförsäkring också, men det kändes viktigare att betala en summa för den extra ifall det händer något oväntat med barnet eller något med mig under förlossningen. Här ser ni vad som skiljer dem åt:

försäkring

Efter jag hade hämtat ut babyboxen och varit på jobbet och köpt foder till hundarna, så handlade jag lite på Willys. Jag brukar handla på ICA MAXI annars och dom har så smidiga, lätta kundvagnar. Nu passade jag på att handla på Willys när jag ändå var i närheten och dom har bara stora och klumpiga vagnar, men jag tänkte att det är bättre än att bära på en korg och en vagn kan jag hänga lite på om jag blir trött och får ont. Jag handlade inte massor, men det blev jobbigt ändå. Först och främst för magen som började spänna som sjutton, så jag fick gå i slowmotion och flåsade som en gammal tant. Sen när jag kom till kassan så började foglossningen jävlas och då är det inte kul att stå i kö, för tillslut gör det så ont så jag knappt orkar stå. Som tur var behövde jag inte köa så länge. Det känns lite fjantigt att vara så osmidig redan nu. Jag går som jag skulle vara i sista månaden. Om jag är så handikappad nu när det är lite mer än 4 månader kvar, hur kommer det då gå sedan? Jag vill INTE bli helt sittandes/liggandes så länge. Det VÄGRAR jag …punkt slut!! Jag gör inte så mycket nu heller, men hundarna vill jag kunna gå lite med både för deras och min skull så jag kommer ut. Att handla och göra någon nytta hemma vill jag också kunna göra. Storhandligen får vi hjälpas åt med om det inte går. Förstå vad praktiskt det skulle vara att ha en lära gå stol i vuxenformat Blinkar Då kunde man halvsitta utan att behöva lägga så mycket tyngd på sitt bäcken (så länge man sitter bekvämt), men ändå kunna röra sig framåt med benen. Får nog be Tommy bygga en sådan Nyah-Nyah

 

Kommentera

