Vecka 23 (v 9 feb/mars 2013)

Vad var det jag sa: -Hädanefter kommer jag väl gå upp 2 kg i veckan! Från förra veckans 10 kg, så har jag nu gått upp totalt 12 kg. Var ska det här sluta? Allt sitter ändå på magen och jag har varken svällt i händer eller fötter. Igår köpte jag min första mammatröja. Jag har kört med långa linnen och kofta/hoodie över och köpte ju även en lite finare, längre topp som jag även kan ha sen när jag ammar, men den börjar bli för kort för att det ska se snyggt ut med leggings till. Jag vill inte töja ut den för mycket så jag inte kan använda den sen. I vanliga fall använder jag alltid jeans. Känns mer praktiskt när jag går i skogen med hundarna då dom är lite tåligare. Nu använder jag bara leggings, för det är mycket bekvämare. Jag ångrar dock inte att jag köpte 2 mammajeans, för dom var bra dom första veckorna och jag får spara dom om det blir nån mer bebis i framtiden. Jag har inte köpt några speciella mammaleggings, utan vanliga men i större storlek. Jag tycker inte att det är jättebekvämt med något som går upp över magen längre, som det gör på mammabyxor.

Mage24decMage130116Mage130204Mage_130225

24 dec –12                           16 jan –13                               4 feb –13                                  25 feb -13

Jag har börjat få sammandragningar ibland. Speciellt på kvällarna. Känns lite som mensvärk, fast mer krampaktigt. Fast det är väl ingenting jämfört med de riktiga värkarna. Jag har även börjat må lite illa igen. Inte lika som i början när jag kände att jag ville spy hela tiden och så länge jag äter så mår jag bra, så jag småäter hela tiden. Fast det har jag iofs gjort under hela graviditeten Blinkar En dag tog jag en Postafen när jag mådde illa redan på förmiddagen, men annars har jag klarat mig utan.

Det är lite tidigt att säga om akupunkturen hjälper mot foglossningen eftersom jag bara har fått det en gång än. Jag ska till sjukgymnasten igen i eftermiddag. I lördags när jag var till Marieberg och shoppade så fick jag ont när vi var in i 3:e affären, sen fick jag lov att sätta mig en stund för jag orkade varken stå eller gå mer. Det går bättre när jag går med hundarna, men jag tror att det är värre när jag står mer stilla, som man gör när man shoppar. När jag är ute och går så går jag i lugn takt hela tiden och lyfter på fötterna så lite som möjligt, så jag går som en slashas Blinkar Men det blir i alla fall inga långpromenader.

När det spänner i magen och Maxx sparkar så brukar jag smeka magen med långsamma rörelser. Det känns som det blir bättre då, men nackdelen är att tröjor och linnen blir alldeles noppriga på magen. Det borde vara nopperfritt tyg i mammakläder Nyah-Nyah

Kommentera

