Tjockiskläder och akupunktur

Mammatröjan

Att man ska behöva handla en massa kläder som man inte har användning för sen. Jag tänkte ju vara lite smart och använda långa linnen i min vanliga storlek eftersom dom ändå går över magen, men nu börjar det bli lite trångt. En mammatröja har jag köpt och den är min favorit just nu, men det är svårt att hitta snygga, billiga mammakläder. Man vill ju inte lägga 300-400 kr på en tröja som man inte har någon användning av sen. Lite större, vanliga linnen får det iaf bli, för dom kan jag ha även i sommar om det blir varmt. Leggings behöver jag fler, större av och en till BH. Köpte en med större omkrets för några månader sen, men sen växte brösten också (vilket iofs är lite trevligt), så sen fick jag köpa en med större kupa. Nu har jag växt ur den omkretsen också, men det har jag löst med BH-förlängning. Skulle iaf behöva en till med större kupa och omkrets. Sen behövs det amnings-BH:ar och amningslinnen. Man borde få klädbidrag när man är gravid Blinkar

Nu har jag varit på akupunktur 3 ggr. Skulle ha varit 4 ggr, men det blev lite missförstånd med tiden. Än så länge har det inte hjälpt så mycket. Jag har inte haft så ont på dagarna, men det har jag samtidigt inte innan heller så länge jag bara tar det lugnt (sitta i soffan och gå med hundarna). Men jag får fortfarande lika ont så fort jag gör något extra. Igår sydde jag lite. Håller på att sy ett babynest (kommer bilder på det sen). Jag stog och mätte och klippte en del och det gillade inte ryggen, så i natt har jag haft ondare igen. Inte kul när man vaknar och det gör så ont så man knappt kan vända sig och när man vänder sig så ligger Maxx och trycker på så det inte går att ligga på den sidan. Brukar försöka ligga på rygg ett tag tills det släpper, men det är inte heller så bekvämt. Sjukgymnasten tyckte ändå att vi skulle fortsätta med akupunktur ett tag till, för utan den kanske jag får ännu ondare.

Kommentera

