Paus från akupunkturen

Jag var till sjukgymnasten idag och hon frågade om jag hade märkt någon skillnad på foglossningen nu när jag har fått akupunktur några gånger, men det har jag inte. Dom senaste dagarna har jag haft lite ondare. Hon tyckte att det var onödigt att vi fortsatte och istället tog en paus för att se om det blir sämre. Skulle det bli det så vet vi i alla fall att akupunkturen hindrar att jag blir ännu sämre, så då får jag börja med det igen. Så det är bara att stå ut i 16 veckor till och hoppas på att jag inte får JÄTTE ont …och att jag blir bra snabbt efter förlossningen. Jag får hålla mig i soffan, med små hundpromenader och lite lagom hushållssysslor. Mitt hemmajobb funkar ändå, så jag har lite sysselsättning, men det har varit dåligt med jobb på sista tiden, så vi får se hur det går när det kommer mer och jag kan jobba 4 tim/dag. Det kanske inte går det heller i längden, men det visar sig.

Jag ringde socialnämnden idag och frågade om man kan skriva på faderskapsintyg redan nu. 2 månader innan beräknad förlossning kan man göra det (kanske är olika i olika kommuner), så i maj får vi ringa dit igen och boka en tid. Känns skönt att i alla fall ha det påbörjat innan förlossningen.

Kommentera

