Nya prover

BM ringde nyss och jag måste ta nya prover nästa vecka så att dom kan kolla det låga blodvärdet och järnvärdet ordentligt innan hon och läkaren bestämmer om jag ska få någon behandling och vad för behandling: tabletter eller dropp. Jag får ju träna på min nål-fobi i alla fall. Bara jag slipper stick i fingret så brukar det gå bra.

Jag beställde en ny tid hos läkaren på en gång för just nu fixar jag inte mitt hemmajobb heller. Har inte haft så mycket jobb åt dom på sista tiden då det är lite lågsäsong, men nu har jag knappt orkat nånting den senaste veckan. Beror antagligen på lågt blodvärde också, men eftersom foglossningen är värre så får jag inte sova ordentligt. I natt hade jag ont i båda sidorna samtidigt och fick ligga på rygg. Det är inte särskilt bekvämt så jag kunde inte sova speciellt bra. När jag har ont så går jag och spänner mig och nu har jag även ont i övre delen av ryggen och axlarna som jag har haft problem med förut. Har inte vågat ha på liniment, så jag tog fram spikmattan. Den hjälper lite.

Nu skulle läkaren vara borta nästa vecka så jag fick en tid 3:e april. Då får jag svar på proverna samtidigt.

Kommentera

