Vecka 27 (v 13 mars 2013)

Jag har inte vägt mig än, men för några dagar sedan hade jag gått upp ½ kg, så jag är uppe runt 14,5-15 kg i viktökning. Det blir tyngre och tyngre att stå och gå och jag blir lätt andfådd. Har jag iofs varit tidigare med, men det känns som lungorna är ihop tryckta ibland och det är nästan lite tungt att andas, speciellt när jag sitter ner. Jag vaggar fram som en pingvin Nyah-Nyah

I natt har jag sovit hyfsat. Det är skönt att få göra det nån natt ibland så man får sova ut lite. Igår var jag och tog prover på blodvärde och järnvärde eftersom det var så lågt sist. Jag ska till läkaren nästa onsdag (3/4) och då får jag svar på proverna. Hon ska även få öka min sjukskrivning. Dels för att jag inte fixar att jobba så mycket hemma längre, både p.g.a. foglossning och trötthet och dels p.g.a. att jag förlorar så mycket pengar på att bara vara sjukskriven 50%. Eftersom jag oftast jobbar mer på Grizzly så får jag inte ut ersättning för lönen jag missar. Mitt hemmajobb har lågsäsong just nu så det blir inte så mycket där så att jag kan tjäna in pengarna på det jobbet heller. Förra månaden jobbade jag bara 2 timmar åt dom och denna månad blir det inte mycket mer.

Jag fick en oväntad, glad överraskning idag. Jag omprövade min sjukersättning från Försäkringskassan och fick min SGI (sjukpenningsgrundade inkomst) höjd. Dom hade inte räknat med att jag jobbar in semestern på mitt hemmajobb eftersom det är en timanställning. Nu får jag retroaktivt det jag har missat föregående månader, så jag får ut mer än dubbelt så mycket som jag skulle haft denna månad. Det känns jätteskönt. Jag har varit lite orolig över pengar eftersom jag knappt fick ut någon lön från hemmajobbet. Att vara sjukskriven när man behöver inhandla en massa bebisgrejer är inte riktigt någon bra kombination. Det blir lite lite även om Tommy tjänar ganska bra. Tiden tickar på snabbt nu. Bara 3 månader kvar, så jag känner att jag behöver handla det nödvändigaste och vill ha det klart. Den sista tiden kanske jag inte orkar gå i affärer, för det är lite kämpigt ibland redan nu p.g.a den jäkla foglossningen och tröttheten. Tommy är inte så intresserad av att shoppa, vilket inte gör mig något för jag tycker det är kul Blinkar Vi är ändå ganska överens om färger och sånt och nu är det mest smågrejer kvar, förutom barnvagnen. Jag tänkte åka och köpa madrass, filtar och lite sånt så att spjälsängen är klar. Blöjor, tvättlappar m.m. känns det inte lika bråttom med och det kan man köpa på ICA eller nått.

Jag vill inte hamstra på med för mycket blöjor heller försen man vet vilka som är bäst. Även om Pampers och Libero oftast får bäst betyg i tester så är det många som tycker att Willys och Ica Basics billiga är bättre. Beror tydligen lite på bebisens kroppsform vilka som sitter bäst och håller tätt. Nu har vi fått lite rabattkuponger från Pampers så det blir nog det till att börja med …och så får man ju provpaket från Libero med hem från BB, men jag vet inte hur mycket det innehåller.

Kommentera

