Inköp, sammandragningar och pysselhumör

PyjamasIgår var jag och handlade lite mer. Jag köpte två pyjamasar till eftersom vi bara hade en, så nu är alla kläder inhandlade. Skulle vi behöva fler så får vi köpa det sen när vi vet vad han har för storlek.

Jag var även till IKEA. Jag hade tänkt köpa en madrass så vi fick allt till spjälsängen klart, men den vi vill ha var slut. Jag hade även tänkt köpa ett till skötbordsunderlägg, men det var också slut och det finns inte kvar på deras hemsida längre, så det verkar nästan som dom inte får in det igen. Så typiskt för nu köpte jag 2-pack överdrag som passar till dom. Jag ska maila och fråga om dom får in den nå mer och när madrassen kan tänkas komma. Jag köpte i alla fall spjälskydd, fler dra-på-lakan, en liten badhandduk och en fleecefilt. Nu köpte jag en större fleecefilt som jag tänkte klippa isär så det blir två stycken. Blev billigare så än att köpa en babyfilt. Vi har en tunnare babyfilt i bomull och ska nog ha en till sådan också. Går åt både till sängen och vagnen på sommaren.

IKEA_skötb_överdrag IKEA_spjälskydd IKEA_lakan 

Överdrag skötbädd                         Spjälskydd                            Dra-på-lakan

IKEA_handduk IKEA_filt

    Badhandduk                       Fleecefilt

Jag försöker få i mig lite extra järn nu så jag ska bli lite piggare. Jag har ätit en massa spenatsoppa i 2 dagar, vet inte om det beror på det, men igår var jag ganska pigg. Jag var trött när jag kom hem från shoppingen och hade ont av foglossningen, men när jag hade vilat ett tag så fick jag ny energi igen och började städa övervåningen, fast jag inte ska. Ibland är man lite för envis för sitt eget bästa, så jag dammsög och torkade golvet så att Tommy kunde flytta spjälsängen när han kom hem. Jag var för ivrig för att vänta på honom Blinkar Vi kom på att det var bättre att ha den vid våran säng istället så man har lite mer koll. Jag fick så klart ont efteråt (får skylla mig själv), men jag fick även sammandragningar på kvällen och även lite under natten. Inte skönt! Så fort jag rörde mig så fick jag en sammandragning …aj, aj, andas, andas! Det var full fart på Maxx i magen också när jag skulle sova.

Jag känner mig på pysselhumör nu och skulle helst vilja göra klart allt nu på en gång. Det är det som är så frustrerande när jag inte kan göra så mycket själv. Jag vill ju så gärna, speciellt nu när jag är hemma hela dagarna. Eftersom jag fick sånna sammandragningar igår så måste jag ta det lite lugnt p.g.a. det också. Vill ju inte göra det värre så han pluppar ut för tidigt.

Kommentera

