Fleecefilten

Jag klippte isär fleecefilten jag köpte på IKEA, så nu är det två filtar som är 120×90 cm. Lite stort för en bebis kanske och jag funderade på att dela på dom en gång till så det blev 4 filtar, men 60 cm kändes lite smalt. Det är bra om han kan ha filtarna ett tag och så man kan stoppa om lite om det behövs. Det går ju alltid att vika dom på mitten om det behövs en lite varmare filt, så dom får vara 120×90 cm. Jag sydde en söm där jag klippte av dom. Det blev två filtar för 39 kr istället för en babyfilt för 49 kr.

IKEA_filt Filt1 Filt2

Jag mailade IKEA och frågade om madrassen och skötbordsunderlägget som var slut och dom har problem med leverantören, så det skulle komma in igen. När, visste dom inte, så jag hoppas det kommer snart så vi får klart det mesta.

Kommentera

