Tandläkar- och läkarbesök

Jag bet sönder en tand i förrgår så jag var till tandläkaren och lagade tanden i morse. Var lite orolig för hur det skulle gå eftersom det inte är bekvämt att ligga på rygg just nu och jag känner av illamåendet lite ibland. Det gick så snabbt att laga den eftersom det inte var något hål som behövde borras, så det gick ganska bra. Jag blev inte nedsänkt helt i stolen, så det funkade. Jag har ett hål som skulle behöva lagas också, men det får vara, för det är nog värre när det måste borras och grejas. Går tanden sönder innan så får jag ta det då.

Jag var till läkaren sen och fick svar på proverna och blodvärdet och järnvärdet var inte så illa, så det räcker med järntabletter. Så skönt att slippa dropp! Eftersom foglossningen blivit värre och jag inte får sova ordentligt på nätterna så har jag fått svårt att sköta mitt hemmajobb också. Igår satt jag vid datorn i 2 timmar med en liten paus i mellan, men jag fick ont och var stel efteråt. Jag har även börjat få ont i rygg och axlar som jag haft problem med förut. Antagligen för att jag går och spänner mig när jag har ont i bäckenet. Jag har varit jäkligt trött de sista veckorna och ibland orkar jag inte ta tag i någonting. Jag måste tänka pedagogiskt i jobbet då jag granskar bilder till synskadade och ibland orkar jag inte tänka. Nu blev jag sjukskriven på heltid …om försäkringskassan godkänner det.

Jag ska skicka in en ansökan om graviditetspenning på 75% eftersom 50% inte täcker jobbet på Grizzly. Blir den godkänd så blir jag i så fall sjukskriven de resterade 25%.  Det är så mycket papper som ska skickas hit och dit. Måste även skicka in inkomstuppgifter för föräldrapenning nu, men jag ska höra med Försäkringskassan om jag behöver det eftersom de redan har alla uppgifter och redan har räknat ut min SGI p.g.a. sjukpenningen.

Kommentera

