Vecka 28 (v 14 april 2013)

Jag har gått upp 1 kg till, så total viktuppgång är 16 kg. Det är väl nu man räknas som höggravid. Fast jag har känt mig höggravid ganska länge nu Nyah-Nyah Foglossningen är som sagt värre. Blir inte mycket sova på nätterna. Det går bra tills jag går upp på toa runt 00.30, sen får jag ligga och vrida och vända på mig tills jag har ont i båda sidorna och inte kan ligga ner längre. Det gör ont som F_N att röra sig när jag börjar få ont i en sida, men jag måste vända mig för att det ska gå över. När jag går upp så släpper det värsta, men jag är oftast stel och har lite ont ett tag. Brukar bli bättre efter jag har varit ut en kort kissvända med hundarna. 

Nu känner jag mig lite lugnare när vi har handlat det mesta till Maxx. Är bara lite småsaker kvar. Tänk att det bara är 12 veckor kvar tills han kommer ut (om han nu kommer i tid). Även om veckorna är lite jobbiga så går dom väldigt snabbt. Jag längtar till förlossningen, fast det känns lite overkligt fortfarande. Jag är inte nervös ÄN i alla fall, utan det känns mest bara spännande. Kan man inte tro om en som inte gillar sjukhus, men det här är ju lite annorlunda. Jag har börjat skriva ett förlossningsbrev som ska med till förlossningen sen. För er som inte vet vad det är så är det information till barnmorskorna om våra önskemål och tankar angående förlossningen. T.ex. vilken smärtlindring man vill ha, om man är orolig över något osv. När man väl kommer till BB så kanske det är bråttom eller så har man så ont så man inte orkar tänka eller prata. Därför är det bra att ha skrivit det i förväg. Det har blivit lite ändringar i brevet, men jag kanske lägger ut det här sen när det är klart.

Maxx är runt 39 cm lång nu och väger runt 1200 gram. Det känns att han är både större och starkare. Sparkarna gör ont ibland och det är lite trångt och bökigt där inne i magen. Jag har sammandragningar varje dag, men oftast är dom små och känns som lättare mensvärk. Ibland är dom lite kraftigare så jag får stanna upp och andas lite. Livmodermuskeln tränar på inför de riktiga värkarna. Bra att den blir stark så jag får ut den lilla fisen sen. Det ska ju vara ungefär som att bajsa ut en vattenmelon Blinkar

Magen är lite större och putigare

Mage_130319       Mage_130404

19 mars –13                                                  4 april -13

Kommentera

