Vecka 29 (v 15 april 2013)

Idag är jag i vecka 28+2. När denna vecka gått så är det 11 hela veckor kvar. Tiden går riktigt fort nu och jag hoppas att det kommer fortsätta kännas så. Att våren är här hjälper nog också. Att snön börjar smälta och solen kommer fram gör en gladare. Det blir dock jobbigare och jobbigare. Foglossningen är värre så det blir inte mycket sömn på nätterna. Jag har tagit alvedon när jag varit upp på natten två nätter i rad, men jag vet inte om det hjälper så mycket. Jag har fått svårare att somna på kvällen också. Förut somnade jag så fort jag la mig så jag fick sova iaf 4 timmar innan jag fick ont och började vrida och vända på mig. Nu får jag ont ganska snabbt, men lite får jag sova i alla fall. Skulle det inte gå alls så får jag prova sova i våran XL saccosäck och se om det hjälper. Inte så bekvämt kanske när man bara kan ligga på sidan, men jag får lösa det på något sätt. Annars får jag skaffa en väldigt mjuk madrass och lägga uppepå den vanliga (skumgummi eller nått) och se om det hjälper.

Jag har svårare att gå så det är skönt att det mesta är inhandlat, för jag kan inte gå så mycket i affärer nu. Hundpromenaderna blir allt kortare, men det är inte bara p.g.a. foglossningen. Magen är så tung och Maxx sparkar hårt nu och håller på och bökar omkring hela dagarna, så det blir jobbigt att gå p.g.a. det också. Han sparkar så jag blir öm ibland och ibland buktar ett litet huvud ut Ler Fast jag ska väl vara glad att han inte sparkar på revbenen än.

Tröttheten är tillbaks och jag orkar inte så mycket. Vi håller på att renovera ett rum lite grann. Från bar rum till lekrum. Tommy får göra det mesta eftersom jag inte klarar så mycket just nu, men jag har målat träd på väggen (tog lite i taget) och hjälper till med det lilla jag kan bara för att jag vill. På förmiddagen idag hjälpte jag till lite när han skulle sätta upp dörrvalvet och så plockade jag undan lite i köket, sen var jag helt slut i både huvud och kropp. Jag gick och la mig i soffan och kände mig halvdöd. Tommy släppte ut hundarna i hundgården för jag orkade inte gå ut med dom. Jag piggnade till efter ett tag och blev piggare nu på eftermiddagen. Det är svårt att planera något nu, för jag får ta varje dag som den kommer. Ibland är jag pigg och ibland känner jag mig som en zombie och orkar inte med annat än korta hundpromenader och lite matlagning. Men det är väl meningen att jag ska ta det lugnt nu.

Målade träd i lekrummet. Tänkte även måla en katt som sitter på “staketet” (panelen vid skrivbordet), ev. en fågel på trädgrenen och ev. grönt gräs/kullar. Vi får se vad jag orkar.

Träd_vägg   2013-04-10 17.19.44

Vi har fått lite mer bebisgrejer från bekanta. Kläder och en jättemysig, varm filt som är perfekt att ha i vagnen när det blir lite kallare. Den går att knäppa ihop med knappar på olika sätt. (Den är inte blå som på bilden, utan ljusgrön med nallar m.m. på).

0411_1   0411_2

Vi flyttade spjälsängen så att den står närmare våran säng. Känns bättre att ha lite mer koll. På andra sidan rummet där den stod förut har vi en fåtölj som jag kan sitta och amma i på nätterna, men just nu är det lite rörigt med bebisgrejer överallt tills vi får ordning i lekrummet och kan ställa lite saker där, så jag tar kort när det är ordning där igen. Jag köpte en madrass till spjälsängen, så nu har jag lagt i den och satt dit spjälskyddet. La även i babynestet, men lakan väntar jag med. Vad gulligt det blir Skrattar Jag har börjat tvätta lakan, handdukar, filtar m.m. och ska tvätta alla bebiskläder någon dag så att det är klart. Tänkte även börja packa lite smått i BB-väskan även om det är ett tag kvar …man vet ju aldrig om han vill komma ut tidigare.

0411_3   0411_4

Kommentera

