Vecka 30 (v 16 April 2013)

Total viktuppgång: 18 kg. Foglossningen har varit lite bättre under två dagar nu och det beror nog på att jag har tagit det lugnt. I lördags hade jag riktigt ont på förmiddagen. Oftast släpper det värsta när jag går upp på morgonen, men då gjorde det inte det och jag fick använda en krycka när jag gick med hundarna. Blev bara en kort kisspromenad, sen fick dom skutta runt själva på ängen. Det släppte lite på eftermiddagen och söndagen när jag tog det lugnt. Igår hade jag en riktig slappardag och satt bara i soffan förutom hundpromenader. Jag kände att det behövdes eftersom jag har hållit på lite för mycket i några dagar och haft ont och även fler sammandragningar. Nätterna är dock likadana, så sömnen är det inge bättre med. Igår kväll var vi till USÖ på information om förlossningen. Det var två barnmorskor som pratade och visade diabilder. Det mesta visste jag redan, men det var ändå bra att få lite mer och tydligare info, t.ex. vad som finns på rummet, vilka rutiner dom har och vad som händer efter att barnet är fött. Dom pratade mycket om amning också. Jag har läst mycket om det, men det var bra att Tommy fick höra också. T.ex. hur jag kommer att vara en konstant mjölkmaskin de första veckorna och inte ha tid för något annat Blinkar 

Nu känns det verkligen som det börjar närma sig även om det är 11 veckor kvar, men det går fort. Jag har precis tvättat alla bebiskläder och håller på att tvätta filtar m.m., så att det är klart. När lönen kommer ska jag köpa de flesta småsaker som är kvar: blöjor, tvättlappar m.m. Jag vill ha allt klart nu så jag slipper bekymra mig över det.

Tvätt

Kommentera

