Onda sammandragningar

Jag har sammandragningar varje dag och har haft några som gjort ont när jag har ansträngt mig för mycket, men de har gått över ganska snabbt. Igår kväll när vi gick och la oss så fick jag onda sammandragningar igen och de höll i sig ett bra tag. Jag blev lite orolig och var nästan på väg att ringa förlossningen, för de kom och gick hela tiden och jag kunde bara ligga och försöka andas igenom dom. Det kändes som riktigt krampaktig mensvärk och vissa gjorde ont bak i ryggen. Jag gick upp och kissade och sedan kändes det något bättre, men sen började de lite igen. Var upp på toa en gång till 1 timme senare och efter det så gav det sig och jag kunde somna.

Maxx brukar sparka och böka omkring i mitten av magen, i höjd med naveln, men då bökade han omkring långt ner i magen, så det gjorde mig också lite orolig. Fast hade han vänt sig neråt så borde ju sparkarna kännas uppåt revbenen. Nu måste jag verkligen försöka ta det lugnt även om jag tycker att jag inte gör annat. Jag vill inte att han ska komma ut än så att vi får bo på sjukhuset i flera veckor. Han får ta och hålla sig inne iaf tills pappa har gått klart jobbkursen (vilket är 1 vecka innan BF (beräknad förlossning) om den inte blir klar tidigare). Jag vill inte heller bli beordrad sängvila, för hur ska jag då klara mig när han är borta hela veckorna och bara hemma på helgerna. Jag måste kunna rasta hundarna och laga mat. Jag hoppas att det bara var något tillfälligt, men händer det igen så får jag ringa förlossningen så att jag får åka in på en kontroll.

Kommentera

