Vecka 31 (v 17 April 2013)

Jag har inte gått upp något den senaste veckan, vilket är ganska skönt. Den extra vikten är jobbig ändå. Magen växer dock och blir putigare. Maxx är det full fart på hela dagarna, men som tur är har han inte vänt sig än och sparkar på revbenen. Det gör ont ändå ibland och känns som hela foten ska komma ut genom magen.

Mage_130319     Mage_130423

19 mars –13                        23 april –13

Jag tänkte köpa en stöd-BH (Carefix) från apoteket som jag också tänkt ha som amnings-BH sen. Dom är tydligen töjbara och ger det stöd åt boobsen som behövs sen när dom blir sprängfyllda med mjölk. I lördags tog jag en sväng för att köpa en BH, men dom hade den inte fast den finns på apotekets hemsida, så jag får beställa en istället. Jag köpte en billig BH utan byglar på Lindex så länge, men den sitter åt lite hårt den med och ändå tog jag en large (största som fanns). Jag får stå ut tills den andra kommer och hoppas den sitter bättre.

Jag är så fruktansvärt trött igen och så fort jag gör minsta lilla så måste jag gå och lägga mig en stund. Igår var jag en snabbsväng till Marieberg för att köpa lite småsaker på Babyproffsen och var även in på Panduro för att köpa lite färg att måla figurer på väggen i lekrummet med (om jag orkar). Jag handlade lite mat också och jag kände mig som en zombie som gick runt i affärerna. När jag kom hem tog jag en kort promenad med hundarna, åt mat och sen slocknade jag som en stock i soffan och kände mig halvdöd tills jag skulle gå och lägga mig. Nu har det varit mycket i helgen också då vi hade garagefest och firade Tommys 31-års dag med vänner i lördags. Jag gick och la mig kl 21, men jag hann inte vila så mycket under dagen så jag var riktigt trött i söndags.

I fredags köpte vi en begagnad byrå med skötbord av min jobbarkompis. Precis en sån jag har letat efter och vi fick även med ett skötbordsunderlägg (hade tänkt köpa ett till på IKEA, men de har varit slut ett tag), en sopkorg och en “vattenbehållare” som går att hänga på kanten av skötbordet. Jag struntar i att köpa en blöjhink och använder denna istället. Tänkte använda hundbajspåsar att lägga bajsblöjor i så det inte luktar så mycket (fick tips om det på ett bebisforum). Det blir så dyrt om man ska köpa påsar till dom där blöjhinkarna hela tiden. “Vattenbehållaren” eller vad man kallar den är perfekt att ha på kanten eftersom vi inte har handfat i närheten. Vi fick även en matstol med bord.

Mer småsaker är inhandlade och strukna på listan. Med babypaket har vi fått rabattkuponger på blöjor från Pampers så jag köpte ett paket till att börja med. Köpte även amningsinlägg, babyolja, 2 nappar till, manikyr set och en badtermometer. Jag tänkte köpa en febertermometer också, men jag vet inte om jag vill ha en sån som man tar i rumpan med. Det känns så taskigt och jag vet att jag själv hatade det när jag var liten. Funderar på att köpa en bra örontermometer istället. Den från Braun ska tydligen vara ett bra alternativ. Det känns inte jätte bråttom med den. Nu är det inte mycket saker kvar. Maxx farmor ska få köpa med sig lite när hon ska till Ullared. Bl.a. tvättlappar, våtservetter och någon med filt.

 

Jag hittade en ny skötväska på tradera som borde komma i veckan. Betalade 255 kr med frakt och det är även med ett vattentätt skötunderlägg.

skötväska

Kommentera

