Lekrummet

Nu har jag målat en katt och en fågel på väggarna i lekrummet. Kissen sitter på “staketet” och pippin på trädgrenen.

Lekrum_kattLekrum_fågel2Lekrum_fågel1

Egentligen skulle jag vilja måla gräs på nedre delen av väggarna och kanske något mer gulligt djur, men jag orkar inge mer just nu. Jag får måla lite mer sen efter att Maxx har kommit ut (när jag har tid och ork) och foglossningen har gett sig. En liten påminnelse till mig själv om det blir någon mer graviditet: gör sånt här tidigare och inte när det är 2 månader kvar Blinkar I början av graviditeten hade jag inte heller orkat eftersom jag var så trött och mådde illa då, men under andra trimestern har jag ändå mått ganska bra, förutom foglossningen och en busig bebis i magen.

Jag upptäckte en till funktion på barnvagnen. Det finns en dragkedja på sufflettens baksida så det går att öppna ett “ventilationshål” där. Det är ett nät mellan så det skyddar mot insekter och sånt. Perfekt riktigt varma sommardagar om Maxx ska ligga ute i trädgården och sova i vagnen. Då blir det inte så himla varmt om det kan fläkta igenom lite (förutsatt att det inte blåser för mycket). Jag har hängt upp en gullig mobil i vagnen också Ler

Vagn1Vagn2

Kommentera

