Att köpa…

Nu är nästan allt inhandlat. Det som fattas är våtservetter och febertermometer. Skötväskan jag köpte på tradera har inte kommit än, men den borde komma denna vecka. Jag har strukit filtar på “Att köpa listan”, men det skulle vi behöva fler av. Tunnare bomullsfiltar att ha som täcke både i sängen och vagnen när det är varmt. Funderar även på om man ska ha en filt som underlakan i vagnen. Blir billigare än att köpa riktiga underlakan. Och så kan det vara bra att ha en filt vid skötbordet ifall det blir lite kallt vid blöjbytena. Jag ska även köpa en kudde till barnvagnen.

Amnings BH:ar har jag två stycken som jag använder nu och det får räcka för tillfället ifall jag behöver en annan storlek sen.  Jag skulle ev. behöva lite mer amningsvänliga tröjor/linnen eftersom man får räkna med att vara ner kräkt och ev. ner läckt av mjölk lite då och då. Jag får tvätta tröjor hela tiden nu för att jag spiller på den stora magen Ler med tungan ute

Kommentera

