Vecka 32 (v 18 April/Maj 2013)

Total viktuppgång: 19 kg. Jag var till barnmorskan igår och magen har växt ganska mycket de senaste 3 veckorna, men den höll sig fortfarande inom den övre kurvan. BM sa att det kan vara en tillfällig tillväxtperiod och att det stannar av lite nu eller att Maxx låg på sniskan så att han putade ut magen lite. Allt annat var bra. Hjärtljuden är starka Ler Nästa besök blir om två veckor.

Nu har Tommy börjat sin utbildning i Västerås och är borta på vardagarna. Förhoppningsvis blir den klar på 6 veckor istället för 8. Även om jag är för trött för att vara social alla dagar så blir det ensamt utan honom och jag saknar min älskling. Det är tur att jag har hundarna som sällskap och kan gosa med.

Än så länge känns det uthärdligt med den här slutklämmen på graviditeten. Jobbigt har det ju varit hela tiden med foglossning, mycket känningar i magen, trötthet osv., men jag står ut och har väl börjat vänja mig vid att vara lite handikappad och ha ont till och från. Det är andningen som blir lite tyngre. Speciellt på eftermiddagar och kvällar när jag sitter i soffan och man har ätit hela dagen och är fullproppad. När jag lägger mig i sängen så brukar jag också bli flåsig en stund. Att ligga på rygg går absolut inte och ibland får jag lite hjärtklappning bara av att vända mig.

Min tandkvalitet är inte den bästa för tillfället. Är kanske inte så konstigt eftersom jag har ätit nästan varannan timme under flera månader. Jag har två tänder som har gått sönder. Den ena var jag tvungen att laga då den skavde på tungan. Den andra har jag haft ett hål i ett bra tag och det sprack lite runt det. Nu tror jag att en till tand har spruckit lite. Det är inget som syns, men tandköttet är ömt och svullet mellan två tänder och känner jag med tungan så känns det som det fattas en liten bit av den ena tanden och det fastnar en massa matrester där. Förhoppningsvis är det bara en inflammation i tandköttet, men hur som helst så får båda dom tänderna vara tills efter förlossningen OM jag inte får jätteproblem av dom. Jag vill inte sitta bakåtlutad i en tandläkarstol nu.

Vi fick fler söta bebiskläder av våra vänner Åsa och Jocke när dom var och hälsade på förra helgen Ler En jättefin kortärmad sparkdräkt och två dreglisar.

Kläder_ÅJ

Vi har även fått ärva lite barnkläder m.m. efter Tommys systers barn. De är lite större storlekar, men det är jättebra att ha till senare Ler

Jag fick hem Carefix BH:n som jag beställde från Apoteket igår. Vet inte vad jag tycker om den än, men jag är glad att jag tog en storlek XXL. Jag kommer säkert att kunna ha den efter förlossningen också, för den är så töjbar. Jag måste nog “gå in den” innan jag vet om jag tycker att den är skön eller inte. Man får ju stöd för brösten iaf, men den känns nästan lite skavig i sömmarna. Beställde också en bröstvårtskräm därifrån: Purelan. Den behöver man inte tvätta bort varje gång man ska amma, utan den kan sitta kvar.

Carefix Comfort BHMedela Purelan

2 thoughts on “Vecka 32 (v 18 April/Maj 2013)

  1. Lone

    vad kämpigt det låter för dig, både med kroppsliga besvären och att vara utan Tommy nu hela sista tiden :-\ hoppas du har en backupplan o nån att ringa om det krisar med hundpromenader eller förlossning eller så! tänker på dig, kram

    Svara
  2. Elin Inläggets författare

    Tack för omtanken 🙂 Än så länge funkar det med korta hundpromenader och lite små hushållssysslor och jag hoppas det fortsätter så. I värsta fall får hundarna försöka roa sig i hundgården. Vi har iaf hundvakt som kan hoppa in när det är BB dags 🙂 Blir det det när Tommy inte är hemma så ringer jag taxi om jag inte får tag på någon annan och det är bråttom (i värsta fall ambulans) så får han möta upp mig på BB. Skulle dock vara skönt om han hann klart med utbildningen så jag slipper gå igenom värkarna själv 😦 Jag får knipa ihop tills dess 😉 Kram kram

    Svara

Kommentera

