Föräldradagar

Nu har jag ansökt om föräldrapenning. Det blir att jag tar ut 5 dagar/veckan fr.o.m 2013-07-01 t.o.m. 2014-07-31. Alltså 1 år och 1 månad. Nu gick det bara att ansöka t.o.m. 2014-05-02, så resten av dagarna får jag lägga till sen. Planen är att Tommy också ska vara hemma de 10 första dagarna och ev. (om det funkar med nya jobbet) att han tar ut dubbeldagar för resten av månaden så att han också är hemma hela juli. Sedan kommer han att ta sina 60 dagar längre fram och det får vi planera sen hur vi ska göra när jag börjar jobba. Maxx ska inte behöva vara hela veckor hos dagmamma till att börja med, utan det får bli lite mjukstart. Jobbar jag bara mina 20 tim/veckan på Grizzly och ev. några timmar hemma åt SPSM, så kanske jag inte behöver ta ut några extra föräldradagar då. Kan hända att Tommy tar någon dag i veckan eller vill vara hemma en extra månad. Annars har jag några dagar sparade som jag kan ta av lite då och då när det behövs.

Tanken är att jag ska helamma tills Maxx är 6 månader (om det går). Jag vill inte ge ersättning om det inte absolut behövs. Sen blir det tillvänjning av mat + amning tills det funkar bra med bara mat. Vore dock skönt att sluta amma helt innan jag börjar jobba, men jag kommer inte stressa om det inte fungerar. Lugn och ro och det ska kännas bra Ler

Kommentera

