Pigmentfläckar

Jajjamen, nästa gravidsymtom! Jag har börjat få pigmentfläckar en bit under ögonen ner mot kinderna. Inte jättemycket, men tillräckligt för att störa sig på Blinkar Ska köpa solcreme till ansiktet och får väl hålla mig ifrån solen så gott det går. Inte så lätt när man gillar att vara ute, men jag har inget emot att slippa ligga och steka, för det har jag inte tålamod till. Skulle ju vara kul att få bli lite brun i alla fall.

Den här cremen ska tydligen vara bra för att bleka pigmentfläckar, men de man får p.g.a. gravidhormoner är tydligen svåra (ibland omöjliga) att få bort. Dom kan bli ljusare under vintern, men dyker upp igen på sommaren.

Even better clinical dark spot corrector

Den kostar runt 400-500 kr för 30 ml, så det är inget jag vill lägga pengar på om det inte funkar. Skulle fläckarna bli värre så är det nog värt ett försök, men jag provar med solcreme först och hoppas de inte blir mörkare eller sprider sig.

Kommentera

