Vecka 33 (v 19 Maj 2013)

När jag vägde mig för tre dagar sedan hade jag gått upp 1 kg till. På två dagar har jag gått upp ännu 1 kg Förvånad Total viktuppgång: 22 kg. Det är ganska säkert mycket vätska i kroppen för mina fötter har svällt och jag tycker även att vaderna ser lite svullna ut. Att få på sig skor börjar bli ett problem. Jag ska åka till jobbet och hämta mina Foppatofflor som jag har där, så får jag använda dom nu. Tur att det börjar bli varmt ute. Stödstrumpor har jag använt ett bra tag, men nu när man knappt kan böja sig så får jag knappt på eller av mig dom, så jag har inte använt dom på några dagar. Att klä på och av sig är jobbigt som det är. Det blir spännande att se hur mycket magen har växt när jag ska till BM på måndag …om den har gått över den övre kurvan eftersom jag gått upp så snabbt nu. Storleken på bebisen är till viss del ärftligt, så vi borde inte få någon jätte bebis. Jag vägde bara 2570 gram trots att jag inte är för tidigt född och Tommy vägde runt 3500 gram vilket är normalvikt. Min mage börjar hänga lite mer neråt nu.

Mage_130423Mage_130507

23 april –13                            5 maj -13

Jag har inte varit riktigt lika trött de sista dagarna. Inte såna där tröttattacker så jag måste gå och lägga mig, men vila måste jag ändå. Sitter mest i soffan där jag sitter bäst. I förrgår var vi först på 1 års kalas, sen till vänner och grillade på kvällen så igår var jag trött hela dagen och hade ondare av foglossningen efter att ha suttit på stolar hela dagen. Soffan är lagom mjuk, bra ryggstöd med en massa kuddar och så kan jag lägga upp benen, så där sitter jag bekvämt. Jag har fått sova ända till kl 7-7.30 två mornar i rad vilket har varit riktigt skönt. Jag har vaknat runt 4-5 som vanligt och haft ont av foglossningen, men jag har lyckats somna om igen. Skönt att få sova ut ordentligt.

Det är skönt att ha Tommy hemma den här veckan. Nästa vecka ska han iväg på utbildning igen, sen får vi se om det blir 4 eller 6 veckor till. Det kommer bli jobbiga veckor. Saknade honom redan första dagen förra veckan och jag behöver hans uppmuntran och stöd nu. Hans mamma ställer upp och skjutsar mig till BB om det är så att Maxx kommer tidigare och Tommy inte hinner hem. Kan bli lite problem om det är en vardag och hon jobbar, men det går nog att lösa. De bor bara 10 min från oss, så det känns tryggt.

Det blir jobbigare att göra saker hemma och jag måste packa klart BB-väskan snart känner jag. Ibland orkar jag inte göra nånting förutom matlagning och korta hundpromenader, så om det blir en nästa gång så ska jag ha allt klart redan 3 månader innan. Det har blivit lite mer bebiskläder så jag har lite mer att tvätta också.

Igår kom kläderna jag köpte på rea och även skötväskan jag köpte på tradera Ler Maxx har även fått ett par skor och en mössa av mormor. Skötväskan har ett stort fack + ett mindre nätfack. Ett fack på baksidan och en “plastficka” som sitter fast inne i väskan. Ett plastat skötbordsunderlägg och (vad jag antar är) en flaskhållare.

Kläd_1   Kläd_2   Skötväskan

Kommentera

