Stödstrumpor

Jag pratade med min läkare idag för att hon skulle ändra min sjukskrivning till 25% eftersom jag har 3/4 gravidpenning nu. Hon undrade hur det var och jag sa att mina fötter har svällt och det gör ont i dom. Hon tyckte jag skulle använda stödstrumpor och det har jag gjort. Det var egentligen när jag slutade använda dom som jag svällde i fötterna.

Problem 1: är att det blir sååå varmt med dom och jag får såna värmeattacker ibland ändå. I natt vaknade jag 0.20 och höll på att svettas ihjäl, så jag fick gå upp och tvätta av mig med kallt vatten för att svalka av mig så jag kunde somna igen.

Problem 2: är att det nästan är omöjligt att få på sig dom nu. Man blir ju helt slut av att klä på sig och dom sitter tight så det är inte det lättaste. Jag kan inte få hjälp av Tommy heller i veckorna när han är borta på utbildning.

Funderar på om de i nylon är lite svalare än de i bomull som jag har nu, men problemet att få på sig dom återstår. Det blir väl ännu svårare när man måste “kavla upp” dom för att man inte ska dra sönder dom och få maskor i dom. Skulle finnas stödstrumpor med kardborreknäppning  Blinkar

Kommentera

