Vecka 34 (v 20 maj 2013)

Idag var jag till barnmorskan igen. Jag var lite orolig över magens tillväxt och mina svällda fötter, anklar och vader, men det var ingen fara. Sväller man mycket och svullnaden inte går ner under natten (vilket den inte gör helt) så kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Oftast får man fler symptom, så det var ingen fara. Jag får sitta med fötterna i högläge så ofta det går och använda stödstrumpor när det inte är varmt så jag håller på att svettas ihjäl. Urinprovet och blodsockret såg bra ut. Blodtrycket låg på 120/70, vilket är bra. BM trodde att hon hade mätt magen för högt upp sist (ovanför livmodern) och det var därför kurvan stack iväg så mycket. Nu kände hon ordentligt på livmodern och nu följde den kurvan igen som tur var. Eftersom jag går upp mycket i vikt och det är full fart på Maxx så var hon inte orolig för någonting, så det var skönt. Jag frågade om hon kunde känna hur han låg och egentligen ska hon inte kolla det försen nästa gång, men hon kände lite ändå. Hon tror att han har vänt sig och ligger lite snett nedåt. Jag har inte känt några sparkar mot revbenen. Däremot bökar han omkring mycket nedåt och i mitten av magen, så det är en liten boxare Blinkar Hans hjärtslag ligger mellan 145-150 per minut.

Jag har inte gått upp något mer i vikt sedan förra veckan, som tur är. Mina fossingar är ömma att gå på, så det räcker med vikten dom får bära Blinkar

Kommentera

