Vecka 35 (v 21 Maj 2013)

Total viktuppgång: 23,5 kg. 6 veckor kvar nu. Jag börjar ställa in mig mer och mer på att det snart är dags att åka iväg till BB. Det känns fortfarande lite overkligt att det kommer att komma ut en liten människa. Jag kommer nog inte att fatta det helt försen han är ute Ler Det här är 3:e dagen som jag har mer sammandragningar än vanligt. Speciellt på förmiddagarna. Jag måste sätta mig och “pusta ut dom”. Maxx flaxar omkring med armarna där inne och hickar och vad han nu håller på med …full fart är det även om han inte har lika mycket plats att böka runt på Ler I helgen har det varit kalas både lördag och söndag så idag behövde jag en ordentlig vilodag. Tommy har åkt iväg till Västerås på utbildning igen, så idag har jag varit riktigt osocial och bara slöat i soffan, utom några korta hundpromenader.

Jag börjar få mer ont i ryggen nu när magen tynger så mycket neråt. När jag lagar mat så brukar jag sitta på kontorsstolen så mycket det går, för jag kan inte stå stilla längre stunder. Elefantfötterna och anklarna sväller bara mer och mer känns det som. Även händerna är svällda, men det beror väl på värmen också. När lönen kommer så måste vi köpa en portabel AC till sovrummet för jag har så svårt att sova när det blir för varmt. Speciellt när jag får värmeattacker mitt i natten och måste gå ner på toa och blaska av mig med kallvatten. I natt hade jag jättesvårt att somna om och höll på att svettas ihjäl. Efter att jag hade varit upp och försökt kyla av mig och gick och la mig igen så la Tommy sin hand på mig och då kände jag hur kall jag egentligen var jämfört med hans värme. Det är som att kroppen spelar en ett spratt. Jag kände mig fortfarande jättevarm, men då var det som att kroppen fattade att jag egentligen inte var varm. Låter kanske flummigt, men sen kände jag mig svalare och kunde somna om efter ett tag. På morgonen var jag nästan kall och kurade in mig i täcket fast det fortfarande var runt 24-25 grader i sovrummet. Jäkla hormoner! Blinkar Mina svällda fossingar mår nog bättre av lite svalare temperatur i sovrummet också. Nu är dom lika svällda på morgonen som på kvällen och jag har ont när jag går upp. Det blir lite bättre när jag har gått runt en liten stund.

Nu har jag fått tillbaks den där konstiga smaken i munnen igen. Fick den när jag började må illa de första veckorna av graviditeten, sen försvann den för några månader sedan. Jag  mår inte illa nu (om jag inte har ätit för mycket sött), men den där äckliga smaken är tillbaks. Folk pratar om en “metallsmak”, men jag vet inte om det är direkt metall det smakar. Nått liknande kanske och det känns som jag vill äta på något hela tiden bara för att bli av med den. Brösten börjar bli mer spända och ömma och jag har hela tiden klagat på att jag har känt så mycket i magen och att den är tung och jobbig, men nu är den VERKLIGEN tung och jobbig. Känns som man har sprungit ett maraton efter att man har klätt på sig på morgonen. Skönt att det här är över snart Blinkar

Lite svullen fot/ankel/vad

Tjockfot

Kommentera

