Amningskudde

När vi köpte barnvagnen så köpte vi även med lite småsaker, bl.a. en amningskudde. Jag tog av och tvättade tyget på den och när jag skulle sätta tillbaks det igen så gick dragkedjan sönder. Jag kände inte för att sy dit en ny dragkedja eller nytt tyg till den för det var så krånglig form på den och den var sydd i olika stycken. Blev lite rastlös nu på kvällen så jag sydde en ny amningskudde istället Ler

Jag letade mönster på nätet, men hittade inget bra, så jag ritade av formen på amningskudden jag hade, men justerade den lite. Tyget köpte jag förut när jag tänkte sy en pyjamas till min hund Joppe som fryser så på vintern, men det blev en i fleece istället, så det här tyget blev kvar. Vadd fanns det en massa kvar sedan jag sydde babynestet, men jag “drog ut” vaddet till tussar istället för att stoppa i en ihoprullad “korv”. Mycket enklare …att jag inte tänkte på det när jag gjorde babynestet, för det var ett h_vete att få i korven hela vägen runt.

Det var riktigt lätt att sy amningskudden. Bara att rita, klippa, vända ut och in på tyget och sy ihop kanterna. Lämnade så klart en öppning för att få i vaddet. Det pilliga var att sy igen öppningen för hand och det blev inte så snyggt heller, men det ska ju synas att det är hemmagjort Blinkar Finns nog snyggare sätt att sy ihop den på, men jag kommer inte ihåg allt från syslöjden och orkade inte bry mig. Det var lite lättare på babynestet, för där sydde jag ändå på ett kantband, så den fula sömmen syntes inte. Jag är nöjd i alla fall Ler

amnkudde1amnkudde2

amnkudde3amnkudde4

amnkudde5

Kommentera

