Backup plan

Eftersom Tommy kanske blir borta på utbildning i veckorna fram till 2 dagar före beräknad förlossning så har jag några backup planer Ler

Plan A: är så klart att Tommy hinner ta sig hem och vi kan åka tillsammans till BB om Maxx skulle vilja ut innan beräknat datum. Annars får vi mötas där.

Plan B: svärmor som bor 10 min bort. Hon jobbar hemma som dagmamma, så blir det mitt i veckan på dagen får hon höra om en kollega kan ta hand om barnen så länge.

Plan C: våra vänner Lars och Jenny som också bor 10 min bort. Jenny jobbar 5 min från oss och kan åka ifrån jobbet på en gång om det skulle behövas.

Så nu känner jag mig trygg Ler Jag har telnr. till taxi inskrivet i mobilen med, men för det första så kanske de inte kan komma på en gång och för det andra så kanske de inte ens hittar hit ut i skogen. Känns bättre att ha någon med sig som man känner också när man sitter där och flåsar med värkar.

Hundvakt är Lars och Jenny och vi har ju hundgården som dom kan vara i hela dagarna om det skulle behövas. Så länge de får en liten promenad och mat morgon och kväll och får komma in och sova.

                                                                                                                                                                                                    

Jag har funderat lite på om hundarna ska vara hemma när vi kommer hem från BB eller inte. Lars och Jenny kan annars ha dom nån extra dag hos sig så att vi får vila lite och pyssla med Maxx. Jag har läst lite hur andra har gjort och jag tror att det är viktigare att dom är hemma när vi kommer hem med en liten konstig varelse som luktar främmande. Annars kan det nog bli mer oroligt om hundarna är borta och sen kommer hem och det inte är som det brukar. Det är nog viktigt att dom får vara med direkt från början och man gosar lite med dom också så att dom inte känner sig bortglömda. Självklart kommer det bli lite mindre tid för dom i början eftersom det blir fullt upp med bebis, men dom kan ju följa med på barnvagnspromenader. Det är bra att Maxx kommer mitt i sommaren också, för då har varken Thor eller Joppe speciellt stort intresse av att gå några långpromenader. Speciellt inte Thor. Är det varmare än 15 grader och sol så slänger han sig i gräset och promenadstrejkar efter några meter Ler med tungan ute Hundgården kommer att underlätta. Det gör den även nu och det kommer bli ännu bättre när vi får upp staket runt trädgården så att dom kan gå ut och in och vara med oss när vi sitter ute och myser.

Jag är inte orolig för att det inte kommer att gå bra med hundarna. Thor kommer mest vara nyfiken och vilja nosa och pussas, så man får vara med lite så att inte stackars Maxx blir helt nerdreglad Blinkar Joppe kan nog vara lite avvaktande först, men han kommer säkert att vakta Maxx sen eftersom han vaktar oss hemma. Joppe är så pysslig med Thor och tvättar honom, så han kanske gör likadant med Maxx också Blinkar Förstå vad mysigt Maxx kommer få med två lurviga brorsor. En som är en stor värmedyna och en liten bodyguard Ler

Kommentera

