SF mått

Idag var jag till barnmorskan igen för en extra magmätning (SF mått) eftersom det hade stannat av och låg under kurvan sist. Nu hade magen växt 1 cm (33 cm) så nu var det bra igen. Skönt att slippa oroa sig för det Ler Nästa besök hos BM blir på onsdag.

Jag har varit så fruktansvärt trött idag. Jag har haft svårt att somna om när jag har varit upp på toa på natten de senaste nätterna. Legat och tänkt på det sista som ska göras osv. Inte så att jag är stressad av det, men det är lite frustrerande när jag inte orkar ta tag i saker vissa dagar. Jag får ju inte mer energi av att inte sova ordentligt. Jag har dock tagit en tupplur på dagarna, för jag blir så trött så jag somnar sittandes i soffan. På förmiddagarna brukar jag vara extra trött och känna mig orkeslös och idag kände jag mig skakig och svag. Jag vilade lite, åkte till barnmorskan, handlade lite, sen när jag kom hem var jag så skakig så jag trodde nästan att jag skulle svimma. Jag skyndade mig att äta och dricka, för det var nog det som behövdes. Jag åt nog lite dåligt igår + att jag vaknade 4.30 i natt och kunde inte somna om. När jag hade vilat ett tag så blev det bättre, men jag är fortfarande trött och har även känt av lite illamående. Nu har jag ätit ordentligt. Både mat och frukt …och lite fika Blinkar Förhoppningsvis är jag piggare imorgon. Jag blir lite trött när Maxx bökar omkring också. Det tar på krafterna när han är så vild där inne. Han knölar mest omkring utåt nu. Trycker ut en liten hand eller fot och bökar och har sig Ler Fast när han har hicka så känns det att huvudet är långt neråt.

Å, jag har äntligen hittat nått riktigt gott att dricka. Vatten smakar inte alltid. Ett tag drack jag mängder med apelsinjuice, men nu har jag hållt mig till jordgubbssaft. Jag har längtat efter nått annat och nu hittade jag Iste med mangosmak …mmmm!! Det fanns i pulverpåsar när jag var mindre, sen försvann mango och fanns bara persika och citron ett tag. Inte lika gott! Men nu finns det mango igen Skrattar När det gäller frukter så är det melon och persika som gäller nu. Hittar man bara lagom mogna persikor så är det det bästa.

Kommentera

