Amningsinlägg

Jag har provat tre olika amningsinlägg nu. Inte för att det läcker så mycket, men det kan ju bli mer och jag vill inte riskera att ha två fläckar på tröjan när man är ute bland folk.

Dessa har jag provat (har inte exakta priser i huvudet):

Pigeon 24-pack från Babyproffsen. Pris: ca 50 kr.

Dyra, men bra. Dom är lite större än dom andra och sitter bättre på plats, så dom är nog bäst om man läcker mycket.

 

ICAs egna 50-pack. Pris ca 40 kr.

Sitter inte jättebra på plats då det bara är en liten klisterlapp på baksidan. Duger om man läcker lite, men luddar tydligen och är inte jättebra om man är sårig.

 

Libero 40-pack från Ica. Pris: ca 40 kr.

Ser nästan exakt likadana ut som ICAs, men är någon millimeter tjockare och har en aning större klisterlapp.

 

Så just nu klarar jag mig med Liberos som jag köpte sist, sen får vi se om det behövs några bättre när jag har börjat amma. Finns ju sånna i ull också som ska vara bra, men dom måste man hålla på och tvätta. Lättare med engångs på det sättet, fast det blir dyrare.

Kommentera

