Kom uuuuut nuuuuu!!

Nu börjar jag verkligen längta efter Maxx. Det har jag så klart gjort hela tiden, men nu känns det mer verkligt att det snart kommer en liten bebis. Jag är också så trött på att vara gravid. I natt trodde jag nästan att det var på gång. Jag vaknade runt kl 1 och hade jätte ont i ryggslutet. Foglossningen började bråka och den brukar inte göra ont där när jag ligger på sidan och sover. Då får jag bara ont på den sidan av rumpan och ner i benet som jag ligger på. Det brukar släppa när jag vänder mig till andra sidan, men nu hade jag ont i ryggslutet hela tiden. Det gav sig inte och jag kunde inte sova. Jag tyckte det bara blev värre och tänkte att det kanske är värkar som är på gång, så jag låg bara och väntade på dom eller att vattnet skulle gå …men inte hände det nått *suck*. Jag var också ovanligt kissnödig och fick gå på toa flera gånger, så han ligger väl och pressar på mer neråt nu. Han var fortfarande fixerad när jag var till BM i tisdags. Tillslut blev jag hungrig också så jag gick upp och åt en macka och tog en alvedon. Sen kunde jag somna efter ett tag.

Igår var jag helt slut, som väntat efter att ha varit pigg i två dagar. Jag somnade i soffan på förmiddagen, halvsov på altanen på dagen och sen i soffan igen på eftermiddagen. Jag blev lite piggare på kvällen och även om kroppen var helt slut så kände jag mig uttråkad av att bara ha sovit hela dagen. Jag är så redo att åka till BB nu och vara över med graviditeten. Självklart kommer man vara trött sen med, men då kanske man kan fungera lite mer som vanligt efter de första veckorna och slippa dom här tröttattackerna som gör att man inte orkar någonting och slippa ha ont och kunna röra sig lite mer. Jag vill fungera som vanligt igen nu efter att ha varit så begränsad i snart 9 månader. Jag saknar längre hundpromenader nu när vädret har varit så fint och hoppas kunna ta längre promenader med barnvagnen sen, förutsatt att foglossningen läker hyfsat snabbt. 

veckor känns väldigt långa nu och jag hoppas verkligen inte att jag går över tiden.

Kommentera

