Protein urin och förvärkar

Eftersom det var lite på gränsen till mycket protein (äggvita) i mitt urin i tisdags när jag var till BM så fick jag åka dit och göra en extra kontroll idag. Min BM var ledig, så jag fick träffa en annan trevlig bebistant Ler Stickan dom kollar provet på går från 0, +1, +2, +3, där +3 är det högsta (som man kanske förstår). Mitt ligger på +1, så det är inte så farligt, men de måste ändå ha koll. Mitt blodtryck låg på 130/70 som i tisdags, vilket är bra, så det är ingen fara för havandeskapsförgiftning just nu. Skulle jag dock känna av huvudvärk, smärtor under bröstet eller något annat konstigt så måste jag höra av mig antingen till dom eller till förlossningen. Jag ska till BM igen på måndag på en till extra kontroll och ska då även lämna urinprov för en urinodling så att dom kan kolla ordentligt. Hon frågade även om jag kände av någon urinvägsinfektion, men det gör jag inte och har inte heller gjort någon gång under graviditeten.

I natt fick jag så där fruktansvärt ont i ryggen igen. Det höll i sig ca 1 timme nu med och jag hade lite sammandragningar till och från. Tog en alvedon och det släppte tillslut. Jag talade om det för BM och hon sa att det är förvärkar eftersom det närmar sig. Kan hända att det sätter igång tidigare eller så får jag stå ut med dom tills det är beräknat. Det visar sig! Fast kommer det hålla på så här varje natt så får det fasen gå över till riktiga värkar så jag får klämma ut honom, för det är inte skönt. Trött blir jag också när jag inte får sova ordentligt. Jag kände mig som en zombie när jag skulle till BM idag, men jag lyckades köra dit och blev lite piggare efteråt. Fick lov att höja ratten i bilen för att få plats med magen nu Nyah-Nyah

Kommentera

