Vecka 39 (v 25 juni 2013)

Total viktuppgång: 27 kg …och det räcker nu, tack! Nu får Maxx mer än gärna komma ut.

Det är ännu kämpigare att ta sig framåt nu. Ryggen protesterar mer och jag pustar och flåsar. Tur att det är sommar och varmt så att hundarna inte protesterar över för korta promenader. Dom ligger på altanen och myser och är lite slöa i värmen. Thor skuttade efter nått djur här om dagen så han fick lite extra motion och Joppe skuttar alltid omkring när han är lös, så dom får springa av sig lite.

Jag var nyss till BM för en extra kontroll och det var lika nu med. Lite för mycket protein i urinen (+1), men blodtrycket är bra (130/70). Jag lämnade även in ett prov för urinodling så att de kan se så att det inte är något annat knas. Det blir en till kontroll på torsdag och ev. måndag igen om det är lika då. Det är inget att oroa sig för så länge det håller sig så här, men det är bra att dom håller extra koll. 

Jag och Tommy bytte bil nu så jag kör hans skåpbil. Dels för att han behöver träna på att besikta andra bilar på utbildningen och så är det bättre för mig just nu, för jag får knappt plats med magen bakom ratten på Subarun längre. Jag höjde ratten så mycket det gick sist, men det är knappt 1 cm kvar. Känns inte så säkert ifall man skulle krocka.

Jag har sluppit dom där jobbiga förvärkarna i några nätter nu, men jag känner av dom så fort jag blir kissnödig på natten. Inte lika ont som jag hade i torsdags och fredags natt när ryggvärken var som värst, utan mer kraftigare sammandragningar. Nu känner jag mig “nr 2” nödig varje gång jag får sammandragningar, vilket är lite jobbigt. Har sprungit på toa på många “falsklarm”, men nu är det för det mesta bara att “andas ut” dom. BM sa att det kanske var på gång och att det inte gjorde något …det gör det inte för mig heller. Maxx är ju “färdigbakad” nu och det är bara 2 veckor kvar. Tommy blir kanske klar mer utbildningen denna vecka med lite tur och om han hinner med alla proven.

Svärmor var på Ullared i fredags, så hon köpte lite mer kläder till Maxx i strl 62, fler tunna bomullsfiltar, påslakan och en massa våtservetter.

Ullared1    Ullared2

Kommentera

