Tandläkaren

…kanske inte är den första man vill besöka när man har 11 dagar kvar till förlossningen, men nu måste jag. Under graviditeten har 3 tänder gått sönder. Beror antagligen på mitt intag av mat med 5-6 portioner om dagen de första månaderna. Att borsta tänderna noga var inte heller så kul när man fick kväljningar av att borsta längre in än de första fyra tänderna. Fick lov att laga en tand för 2-3 månader sedan som gick sönder och skavde på tungan. Den andra tanden fick jag hål i ganska tidigt i graviditeten, men tänkte att det får vara tills efteråt. Det har spruckit runt hålet så att det är ett stort hål, men det har jag inga problem av annat än att det fastnat lite mat där. Den tredje tanden gick sönder för ca 2 veckor sedan och det har fastnat mat som åkt in under tandköttet och gjort ont. Jag har fått gjort rent den efter varje måltid, men tänkte stå ut med den eftersom det inte är så lång tid kvar. Igår kväll fick jag världens tandvärk och det ilade ända ner i underkäken, så nu var jag tvungen att ta en akuttid hos tandläkaren. Ska dit kl 13 idag och hoppas att det går bra. Jag har talat om att jag är gravid i 9:e månaden och inte kan ligga på rygg då jag får andnöd, så vi får se hur dom löser det. Hon kanske är så skicklig så att hon kan stå på huvudet och laga tanden Ler med tungan ute

I natt hade jag lite förvärkar igen, men det känns mer i ryggen än framme i bebismagen. Foglossningen blir bara värre, så även om jag skulle klara värkarna utan epidural så får jag kanske ta det ändå för att foglossningen ställer till det. Det visar sig! Kanske funkar med TENS också.

Kommentera

