Tandläkar- och BM besök

Tanden var inte bara trasig, det var ett stort hål i den också som gick ner till nerven. Hade jag väntat ett tag till hade käken blivit inflammerad, så det var tur att jag gick till tandläkaren. Det var också början till ett hål under en gammal lagning på andra sidan tanden, så istället för att göra en rotfyllning på en tand som hon hade fått borra bort det mesta på så valde jag att dra ut den. Det syns inte att jag har en glugg där och jag kände inte för att åka fram och tillbaks för en rotfyllning. Hon hade kunnat börja på lagningen och jag hade fått komma tillbaks om några månader när jag kan komma ifrån, men det är inte 100% att det sitter kvar så länge och det hade blivit fler besök. Nu betalade jag 1430 kr för att dra ut tanden (+ akuttid) istället för över 4000 kr för en rotfyllning.

Det gick hyfsat bra att ligga på rygg i tandläkarstolen, men hon sänkte inte ner mig helt. Jag fick ta en paus ett tag också, för jag kände mig nästan svimfärdig en stund. Jag är lite orolig att det kommer bli samma sak med min andra trasiga tand som det är hål i. Jag går INTE till tandläkaren mer innan förlossningen i alla fall, så det visar sig sen. Den känner jag dock inte av så med lite tur behövs ingen rotfyllning. Jag vill inte dra ut en till tand så jag har gluggar på båda sidorna. Blir kanske lite jobbigt att tugga då.

Har nyss varit till BM för en extra kontroll igen. Nu hade jag inget protein i urinen längre, men blodtrycket var något högre: 130/85-90 (låg lite mellan där). Ingen fara, men det blir en till kontroll på måndag och skulle jag känna av huvudvärk, konstigt synfält eller flimmer så ska jag ringa förlossningen och åka in på en kontroll. Jag har inte känt av någon huvudvärk, däremot har jag sett flimmer (som stjärnor) någon enstaka gång. Hon tyckte att jag skulle säga åt Maxx att komma ut nu och det får han gärna göra. Idag kommer Tommy hem från utbildningen och ska tillbaks (förhoppningsvis) sista dagen på måndag, om han klarar provet då. Så på tisdag får Maxx gärna komma ut Ler

Igår steriliserade (kokade) jag napparna. Kläder, filtar och lakan som svärmor köpte på Ullared är tvättade, så nu är allt klart. Jag har köpt hem lite frukt och några Billys panpizzor som man kan ta med till förlossningen så Tommy slipper svälta om det drar ut på tiden. Jag får ju mat där. Tommy får bara mackor efter förlossningen.

Nappar

Kommentera

