BM besök och förvärkar igen

Jag var till barnmorskan igår för en extra kontroll även om de redan tagit alla prover på USÖ i söndags. Urinprovet var bra. Blodtrycket låg nu på 140/70. Det har legat på 130/90 den senaste veckan, så det hoppar runt lite. Det blir ett till besök på torsdag, men då blir det rutinkontroll också med mätning av magen, lyssna på hjärtljud m.m.

BM tyckte det var bra att jag hade ringt förlossningen angående huvudvärken, även om det inte var så mycket. Skulle jag se stjärnor eller känna något igen så ska jag ringa dit igen så att de får göra en uppföljning. Förhoppningsvis har jag värkar när vi behöver åka till förlossningen nästa gång. Hon tittade på kurvan som hade mätt mina sammandragningar och eftersom de kom så regelbundet och jag nu har haft förvärkar vissa nätter så tror hon att det är på gång när som helst. Jag hoppas verkligen det! I går kväll när vi gick och la oss så fick jag förvärkar på en gång, så jag tänkte IGEN att nu är det på gång. Börjar dom redan när jag lägger mig så fortsätter de nog eftersom de inte brukar ge sig försen jag går upp. Jag låg och andades ett tag, sen gick jag upp och stog upp en stund för att se om de blev starkare eller avtog. Självklart avtog dom. Jag kände lite svagt när jag la mig igen, men sen kunde jag somna. Det var skönt att få sova lite i alla fall eftersom det inte blev så mycket sömn natten innan. Hela timme sov jag i natt. Måste försöka sova lite på dagen idag.

Tommy klarade utbildningen igår, så nu är han hemma igen Ler Han börjar jobba idag, men nu är han lite mindre än 3 mil hemifrån istället för 13 mil.

Kommentera

