Falskt alarm …igen!

Igår hade jag sammandragningar hela dagen. Runt kl 16 blev det värre och gick över till förvärkar. Tommy kom hem från jobbet kl 16.30 och då låg jag och vilade i soffan och flåsade lite. Det fortsatte, blev lite värre och jag började klocka värkarna. Dom gjorde inte JÄTTE ont så det var lite svårt att ta tid när de började, men de kom och gick hela tiden och magen var stenhård. Det var ca 4 min mellan varje värk och det tryckte på neråt och jag kände min konstant kissnödig. Jag gick runt lite för att se om de avtog, men det gjorde de inte, så jag ringde och pratade med förlossningen. BM trodde att det var på gång, men att det inte lät som det var jätte bråttom eftersom värkarna var uthärdliga och inte gjorde jätte ont. Hon skrev upp att vi kanske var på väg in, så fick jag känna efter själv när jag kände att det var dags. Det är ju jobbigt att åka in i onödan och man blir hemskickad på en gång igen. Hon sa åt mig att ta 2 alvedon och försöka vila. Skulle värkarna avta så skulle jag höra av mig igen. Självklart avtog värkarna efter nån timme *suck*. Vi var ju så beredda på att åka in. Maxx blev väl trött och somnade för han bökade omkring nästan hela tiden när jag hade förvärkar. Kl 20 ringde jag förlossningen igen och sa att värkarna hade avtagit. Hon skrev upp det, men jag fick stå kvar så att dom var beredda ifall det drog igång igen under natten. Då skulle jag höra av mig så att dom hann förbereda lite.

Jag hade inga mer värkar under natten. Var upp på toa runt 2.45 sen har jag haft lite sammandragningar, men inte värre än så. Blev inte så mycket sömn efter det, för jag låg bara och hoppades på att det skulle dra igång igen. Dom får nog vänta lite på oss på förlossningen. Jag hoppas verkligen att det drar igång igen under dagen, för nu är jag så trött på det här.

Många säger att man vet när det är dags för att det är så stor skillnad på förvärkar och de “riktiga” värkarna. Läste dock om en som inte alls känt skillnad. Hon hade som tur var åkt in och då hade hon redan börjat öppna sig. Hon hade inte haft så smärtsamma värkar försen krystvärkarna drog igång. Så kände jag igår. Det var ändå ca 4 min mellan värkarna även om de inte var så kraftiga. Det gjorde ont, men var inga problem att härda ut dom. Då är det bara att vänta och se om dom blir värre eller så blir det väldigt bråttom sen. Envisa unge, kom ut nu Blinkar Rött hjärta

StorsnällHundarna vart lite oroliga när jag gick runt och flåsade. Dom följde efter mig som två svansar och undrade vad matte höll på med. Jag klappade och kliade lite på dom och sa att matte var ok, att lillhusse kanske kommer ut snart och att farbror Lars och tant Jenny kommer och passar dom när vi åker iväg. Sånt måste man ju berätta Nyah-Nyah

Kommentera

