Sista BM besöket och tandvärk …igen!

Självklart skulle min andra tand börja göra ont också. Att dom inte kunde vänta till efter förlossningen Blinkar Natten till igår hade jag tandvärk hela natten så jag gick upp och tog en alvedon, men sen började sammandragningarna istället, så det gick inte att sova. Sov väl runt 4 timmar. Lyckades somna 1 timme i soffan på morgonen. Det var bara att ringa tandläkaren igen. Fick en akuttid kl 13.30. Hade tid hos barnmorskan 9.30. Eftersom jag har sammandragningar till och från hela tiden och har haft en del förvärkar så vågade jag inte köra själv, så Tommy var snäll och tog ledigt. Rött hjärta 

Detta var sista besöket hos barnmorskan innan beräknad födelse (som är på måndag). Vi fick en ny tid 11/7 ifall jag skulle gå över tiden 2 veckor, men det tänker jag INTE göra …bara så att ni vet! Skulle det oturligt nog bli så, så blir jag antagligen igångsatt 16/7. Allt gick bra hos BM. Inga spår av protein i urinen nu heller och blodtrycket låg på 129/75, så nu blir det inga mer extra kontroller. Skulle jag känna av huvudvärk, flimmer för ögonen eller magont så får jag ringa förlossningen så att dom får göra en kontroll igen.

Hos tandläkaren gick det som väntat efter att ha haft hål i tanden i några månader. Han lagade den provisoriskt, men sen blir det rotfyllning. Fick en tid i slutet på augusti, så får vi se om jag kan lämna Maxx då med amning och allt. Det löser sig nog, annars får Tommy följa med med honom. Skönt att slippa tandvärken nu i alla fall och hoppas på att inga fler tänder går sönder.

I natt sov jag också dåligt. Vaknade runt 2.45 och var upp på toa, sen började sammandragningarna som vanligt. Foglossningen började bråka också och den är lite värre nu när han trycker på så mycket. Jag stapplar omkring som en ihopsjunken kärring på morgonen, men som tur är släpper den värsta stelheten och smärtan ganska snabbt bara jag rör mig lite lätt och sedan vilar. Idag blir det soffan hela dagen så jag får vila upp mig. Man kan ju hoppas på att Maxx kommer på en dag/natt som jag är utvilad.

One thought on “Sista BM besöket och tandvärk …igen!

Kommentera

